Odbory a zaměstnanci městského úřadu
Všeobecné náplně činnosti odborů
Odbory zabezpečují činnosti na úseku samostatné a přenesené působnosti. Vykonávají činnosti v rozsahu stanoveném právními předpisy, organizačním řádem a dalšími vnitřními předpisy.
Odbory na úseku samostatné působnosti:
- Plní úkoly vyplývající z usnesení zastupitelstva města a rady města, připravují materiály pro zasedání zastupitelstva města a schůze rady města v souladu s jednacími řády těchto orgánů.
- Napomáhají příslušným výborům zřízeným zastupitelstvem města a komisím zřízeným radou města v jejich činnosti.
- Poskytují informace týkající se samostatné působnosti města podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Zabezpečují ochranu osobních údajů podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Prošetřují a vyřizují stížnosti, písemné návrhy a podněty občanů, dále posuzují a vyřizují petice. Řídí se přitom vydanými vnitřními směrnicemi určující postup při vyřizování stížností a petic.
- Podílí se na zpracování obecně závazných vyhlášek města a nařízení města.
- Připravují návrh rozpočtu města za příslušné odvětví a s finančním odborem spolupracují při provádění změn rozpočtu.
- Zabezpečují úkoly vyplývající z předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a o požární ochraně.
- Zabezpečují spisovou, archivní a skartační službu v souladu s příslušnými předpisy a vydaným spisovým a skartačním řádem Městského úřadu Vratimov.
- Odpovídají za úplnost majetku uvedeného na inventárních seznamech a za řádnou péči o něj a jeho nepřemisťování. Ohlašují neprodleně příslušné pracovnici začleněné do odboru sekretariátu jeho poškození, ztrátu nebo závady.
Sekretariát
- Koordinuje přípravu a doručení materiálů pro jednání zastupitelstva města a rady města a zodpovídá za zkompletování a uložení zápisu, usnesení a všech podkladů z jejich jednání.
- Zajišťuje příjem, oběh a odesílání písemností. Přijímá a eviduje došlou e-mailovou poštou a poštu došlou datovou schránkou. Obsluhuje telefonní ústřednu.
- Přijímá a eviduje podané stížnosti a petice.
- Zabezpečuje centrální spisovou, archivní a skartační službu v souladu s příslušnými předpisy a pokyny.
- Zodpovídá za zveřejňování písemností na úředních deskách, včetně jejich evidence o termínech vyvěšení a sejmutí.
- Vydává ověřené výstupy z informačního systému veřejné správy v rámci CZECHPOINT.
- Zajišťuje organizačně technické zabezpečení voleb.
- Eviduje originály veškerých objednávek, smluv a dohod uzavřených s Městem Vratimov.
- Připravuje podklady pro jednání zájmové komise.
Bc. Martin Čech - starosta
Bc. David Böhm - místostarosta
Ing. Renáta Mičulková - tajemnice
Odbor finanční
- Zajišťuje sestavování rozpočtu města, včetně úvěrových finančních operací, provádí prognózu příjmů a výdajů města.
- Zpracovává ekonomické rozbory, analyzuje výsledky hospodaření města, připravuje rozpočtová opatření a podklady pro jednání finančního výboru zastupitelstva města.
- Kontroluje hospodaření města a jím zřízených rozpočtových a příspěvkových organizací dle schváleného rozpočtu, provádí finanční kontrolu v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Vykonává státní správu na úseku místních poplatků v souladu se zákonem č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů a státní správu na úseku daní v souladu se zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.
- Vede mzdovou agendu pro zaměstnance městského úřadu.
- Spravuje všeobecnou pokladní správu, zajišťuje výběr a výplaty hotovostních plateb.
- Vede účetní evidenci příjmů a výdajů, provádí fakturaci a úhrady plateb.
- Zpracovává daňová přiznání za Město Vratimov.
- Vykonává komplexně agendu výherních hracích automatů.
- Zabezpečuje inventarizaci majetku města.
- Eviduje podklady týkající se rozpočtů Svazků obcí.
Mgr. Ing. Pavel Janků - vedoucí
Ing. Markéta Bezecná - referent (účetnictví)
Barbora Emma Franková, DiS. - referent (místní poplatky)
Jolana Holubová - referent (pokladna, faktury)
Ing. Jaroslava Novotná - referent (mzdová účtárna, finanční kontrola)
Odbor sociálně-správní
- Vykonává státní správu na úseku matriky, vede ohlašovnu a správní řízení ve věci rušení trvalých pobytů.
- Zajišťuje agendu ztrát a nálezů.
- Sestavuje volební seznamy, rozhoduje o zápisu voliče do volebního seznamu a vydává volební průkazy.
- Vykonává státní správu na úseku dávek hmotné nouze v souladu se zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů (péče o rodinu s dětmi, tělesně postižení, nezaměstnaní, staří občané) a zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
- Na úseku samosprávy zajišťuje pečovatelskou službu na území města.
- Zajišťuje konzultační činnost při umisťování občanů do domova pro seniory a nestátních organizací a dále spolupracuje při zajišťování následné péče, vyřizuje poskytování příspěvků z rozpočtu města.
- Plní povinnosti převedené na obce Magistrátem města Ostravy v návaznosti na zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.
- Vykonává státní správu na úseků přestupků. Zabezpečuje technicko – administrativní činnost komise pro projednávání přestupků. Vypracovává zprávy a informace o pověsti občanů.
- Vydává ověřené výstupy z informačního systému veřejné správy v rámci CZECHPOINT.
- Připravuje podklady pro jednání kontrolního výboru zastupitelstva města a pro bytovou a sociální komisi.
- Plní úkoly na úseku školství a kultury.
- Zajišťuje správu počítačové sítě městského úřadu a dále administraci softweru spisové služby GINIS. Vytváří, zpracovává a aktualizuje webové stránky města.
- Zodpovídá za funkčnost digitální telefonní ústředny.
- Vede evidenci skladu materiálových zásob pro chod městského úřadu včetně nákupu.
Mgr. Erika Herzová - vedoucí
Ing. Petr Holuša - referent (IT, web)
Mgr. Zuzana Janků - referent (matrika, evidence obyvatel)
Silvie Kaličínská - referent
Linda Kašparová - referent (podatelna, ověřování, CzechPOINT)
Bc. Jitka Langrová - sociální pracovnice
Bc. Lenka Machalcová - sociální pracovnice, koordinátorka pečovatelské služby
- tel.: 596 732 441, 607 225 927
- e-mail: machalcova@vratimov.cz
- adresa: Dům s pečovatelskou službou, Frýdecká 205, 739 32 Vratimov
- patro: 3
Bc. Alice Miková - sociální pracovnice
Mgr. Šárka Šalamounová - referent (přestupky, hasiči, tržiště)
Odbor investic a údržby obecního majetku
- Eviduje a smluvně upravuje nakládání s bytovými a nebytovými prostorami v majetku města. Vede seznam uchazečů o byt.
- Zadává a dozoruje investiční akce města a připravuje s tím související výběrová řízení.
- Monitoruje průběžné vyhlašování dotačních titulů ve vazbě na možnosti města a zpracovává žádosti města o státní dotace.
- Zajišťuje údržbu obecního majetku.
- Po stavebně-technické stránce zajišťuje údržbu hřbitova ve Vratimově a urnového háje v Horních Datyních včetně údržby zpevněných ploch.
- Zajišťuje agendu na úseku evidence pozemků ve vlastnictví města Vratimova a jejich prodeje.
- Plní úkoly v samostatné působnosti na úseku vodního hospodářství, kanalizace, dopravy, územního rozvoje.
- Zodpovídá za aktualizaci pasportu místních komunikací a mostů.
- Zajišťuje státní dozor nad místními a účelovými komunikacemi.
- Vykonává státní správu na úseku místních komunikací v souladu se zákonem č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
- Vykonává státní správu na úseku místních poplatků.
- Provádí kontrolu provedených prací, které byly odborem smluvně zadány Vratimovským službám spol. s r. o. včetně kontroly fakturace.
- Připravuje podklady pro jednání stavební a dopravní komise a bytové a sociální komise.
Ing. Alena Kašparová - vedoucí odboru
Romana Drabinová - referent (dopravní investiční akce)
Pavlína Fiedorová - referent (nájmy bytů, pronájmy nebytových prostor, správa bytů)
Petra Lančová - referent (správa majetku – nebytové prostory)
Ing. Hana Maliariková - referent (investiční akce, pozemky města, věcná břemena, zábory, záměry prodeje, pronájmu)
Ing. Hana Martyčáková - referent (kanalizace, inženýrské sítě v majetku města, dopravní investiční akce)
Mgr. Daniela Mročková - referent (silniční správní úřad - zvláštní užívání MK, uzavírky MK, připojení sousední nemovitosti; opravy a údržba komunikací, dopravní značení)
Bc. Dagmar Rájecká - referent (veřejné zakázky, dotační projekty)
Odbor výstavby a životního prostředí
- Zajišťuje činnost obecného stavebního úřadu v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů.
- Zajišťuje činnost speciálního stavebního úřadu v souladu se zákonem č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
- Koordinuje zpracování a realizaci územního plánu města Vratimova a zároveň i jeho změny.
- Vydává koordinovaná stanoviska v souladu s vydanou vnitřní směrnicí městského úřadu.
- Provádí výkon státní správy na úseku ochrany zemědělského půdního fondu v souladu se zákonem č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů a na úseku ochrany ovzduší v souladu se zákonem č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Má na starosti odpadové hospodářství města v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Zajišťuje ochranu přírody a krajiny v souladu se zákonem č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
- Vede evidenci zeleně v majetku města, zajišťuje její průběžnou údržbu a zajišťuje realizaci náhradní zeleně.
- Provádí kontrolní činnost v souladu se zákonem č. 326/2004, o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Zajišťuje odchyt volně pobíhajících psů.
Ing. Renáta Palacká - vedoucí
Mgr. Roman Baran, Ph.D. - referent (životní prostředí)
RNDr. Ivana Hranická - referent (životní prostředí)
Renáta Kubíčková - referent (stavební úřad, k.ú. Řepiště)
Bc. Lenka Podešvová- referent (stavební úřad, k.ú. Horní Datyně)
Bc. Šárka Svěnčíková - referent (stavební úřad, k.ú. Vratimov)
Odbor správy sportovních a kulturních zařízení
- Zajišťuje po technické a provozní stránce provoz koupaliště a sportovišť na území města.
- Zajišťuje údržbu kulturních zařízení (tj. budova Kulturního střediska Vratimov a Kulturní dům v Horních Datyních).
- Zajišťuje výstavbu a v souladu s platnou legislativou údržbu sportovních zařízení (hřišť) a herních prvků, které jsou v majetku města.
- Zajišťuje evidenci, inventarizaci a úkony s tím spojené sportovních zařízení (hřišť) a herních prvků, které jsou v majetku města.
- Má na starosti lesní hospodářství lesa Důlňák v majetku města Vratimov, včetně jeho mobiliáře.
- Připravuje podklady pro podání žádosti o poskytnutí dotace v rámci činnosti odboru.
- Spolupracuje se zájmovou a sportovní komisí.
Bc. Daniel Filip - vedoucí odboru správy sportovišť
Petr Holub, MBA - referent (správa a provoz sportovišť, herních prvků, les Důlňák)
Bc. Beáta Petrová - referent (správa a provoz koupaliště, sezónní pracovníci, kulturní zařízení)
-->